1: van Oude Wetering tot Tarifa - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van aumaroc2018 - WaarBenJij.nu 1: van Oude Wetering tot Tarifa - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van aumaroc2018 - WaarBenJij.nu

1: van Oude Wetering tot Tarifa

Door: @nnelies

26 Februari 2018 | Spanje, Tarifa

zondag 18 februari
Met enige moeite hebben we gisteravond ons pasgeboren 12e kleinkind een laatste knuffeltje gegeven en vandaag gaan we het vaderland verlaten. We gaan met de NKC naar Marokko; 15 campers zullen zich in Tarifa verzamelen voor de overtocht die gepland staat voor de 27e. Na een rondreis van vele weken zullen we op 8 april van Melilla terugvaren naar Malaga. Het zal dus erg lang duren voordat we de kleine Casper en alle andere schatten van kleinkinderen weer kunnen knuffelen.

zondag 25 februari
We hebben Camping Rio Jaro in Tarifa bereikt na een leuke afwisselende aanrijroute.
Na overnachtingen op een leuk dorpspleintje in Bessines, kort voor Limoges, en op een strandcamping in Cambrils aan de Spaanse kust logeerden we drie dagen bij onze bridgevrienden Marianne en Gijsbert in Calpe.
We hadden het er heel gezellig, hebben vele rondjes gebridged en natuurlijk Olympisch schaatsen gekeken.
Donderdag bezochten we Valencia. Bij mooi zonnig weer hebben we daar ’s ochtends de oude stad bezichtigd en ’s middags de wijk met Calatrava-gebouwen. Een belevenis!
Vrijdag namen we afscheid om verder zuidwaarts te trekken. De prachtige sinaasappelboomgaarden van maandag en dinsdag bleken nu ingeruild te zijn voor hele lappen plastic; het landschap wordt er helemaal door verknoeid. Gelukkig maken de prachtige bergen op de achtergrond veel goed. Dit gebied is de groentenschuur van Spanje en van een groot deel van Europa.
We reden alleen de middag, stopten bijtijds en hebben overnacht op een enorm groot campingdorp-voor-overwinteraars bij La Manga del Mar Menor.
Zaterdag reden we via Almeria en Malaga door naar Gibraltar. We kwamen daar in het donker aan; de rots was prachtig verlicht. Dankzij de onvolprezen NKC-camperapp vonden we de perfecte overnachtingsplek bij de jachthaven.
Vanmorgen was het slechts een kort wandelingetje naar de grens. Na de paspoortcontrole stonden we op Engels grondgebied. De bus bracht ons naar de kabelbaan, maar eenmaal daar aangekomen lieten we ons overhalen om een minibus-tour te boeken. Nu, daar hadden we geen spijt van. Achttien jaar geleden waren we hier ook; toen zijn we alleen met de kabelbaan omhoog en omlaag gegaan om het uitzicht en de apenkolonie te bewonderen. Nu kregen we nog allerlei andere bezienswaardigheden te zien, waarvan de St. Michaels Cave wel het figuurlijke hoogtepunt was. Het letterlijke hoogtepunt bood ons een prachtige blik over de Straat van Gibraltar en de contouren van Marokko aan de overkant.
Na terugkeer en na een wandeling door de hoofdstraat vervolmaakten we dit bezoek op passende wijze met een lunch van ‘fish & chips’. De bus bracht ons aan de grens en daar liepen we Spanje weer in. Ter plekke besloten we om de jachthaven te verlaten en door te rijden naar Tarifa.
Daar, op de afgesproken camping, bleken 10 van de 15 equipes al aanwezig te zijn. We hernieuwden de kennismaking met onze medereizigers, installeerden ons en maakten een wandeling over het uitgestrekte strand, waar we een prachtige zonsondergang cadeau kregen.
Morgen nog wat boodschappen, een laatste briefing voor de groep en een welkomstdiner. Dinsdag de overtocht. Bij het strand staat een bordje ‘Afrika 15 km’.

• 05 Maart 2018 - 17:09

Gerda:

Hoi Romano en Annelies,
    Wat leuk om jullie te volgen! Gibraltar is een belevenis! Wij waren er in 2014.
    Op deze stormachtige dag, met hoosbuien.....hebben we tijd voor onze blog en dan doettieutniet!
    Groeten uit camper nummero uno, achter het regengordijn!